Звіт

директора Дігтярівського професійного аграрного ліцею Хітренка Михайла Володимировича за роботу

протягом 2017-2018 навчального року

Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 року №48 «Про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю», я звітую перед трудовим колективом за проведену роботу в 2017-2018 навчальному році.

На сьогоднішній день нашій державі потрібні висококваліфіковані, конкурентоспроможні фахівці робітничих професій. Наш колектив наполегливо працює над підготовкою спеціалістів для сільського господарства та громадського харчування.  За останні роки існування навчального закладу помітно покращуються умови здобуття якісної освіти: поступово зміцнюється навчально-матеріальної база,  впроваджуються нові педагогічні технології, відбуваються якісні зміни у складі педагогічних кадрів, формуються духовні орієнтири учнівської молоді.

  Вся моя робота, як директора агроліцею, протягом  2017-2018 навчального року спрямовувалась на:

  • виконання плану набору учнів;
  • зміцнення та поновлення матеріально-технічної бази ліцею;
  • збереження трудового колективу, підвищення кваліфікації та професійної майстерності майстрів виробничого навчання та викладачів;
  • підвищення якості підготовки робітничих кадрів;
  • поліпшення фінансово – економічного стану ліцею;
  • покращення благоустрою в навчальному закладі та в гуртожитку;
  • впровадження енергозберігаючих технологій.

   Протягом звітного періоду навчальний заклад працював згідно статуту, робота колективу регламентувалася колективним договором. Порушень умов названих вище документів в минулому році не було, умови праці, відповідно до вимог нормативних актів, а також додержання прав працівників, гарантованих законодавством про працю, не порушувались.

 В цьому навчальному році в ліцеї налічувалось 8 навчальних груп, в яких освоювали сільськогосподарські професії  142 учні  за спеціальностями:

- Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування; тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва; водій автомобіля категорії С на базі 9 та 11 класів.

          - Кухар-кондитер на базі 9 класів.

Також   в II півріччі навчального року проводилась платна підготовка групи по професії  «Водій автотранспортних засобів». 

 Для повноцінного функціонування навчального закладу в звітному  періоді залучалися позабюджетні надходження. За рахунок  цих  коштів , по мірі можливості, проводилась робота по зміцненню матеріально-технічної бази навчальних кабінетів, лабораторій та гуртожитків, а головне для учнів ліцею організовувалось безкоштовне  гаряче трьохразове харчування.   Через постійний брак коштів, вдавалося закуповувати лише найнеобхідніше.

Прибуток, який ми мали від виробничої діяльності  протягом

2017-2018 навчального року  було використано на такі потреби:.

  • Заробітна плата – 92957 грн.
  • Нарахування на заробітну плату –19 738 грн.
  • Телекомунікаційні послуги – 6100 грн.
  • Податки ( забруднення, вода, георозвідувальні роботи) – 2700 грн.
  • Страхові платежі – 9100 грн.
  • Послуги доступу до ЄДЕБО ДП «Інфоресурс»
  • 2600 грн.
  • Паливо-мастильні матеріали – 557000 грн.
  • Продукти харчування – 7800грн.
  • Заправка  картриджів 2300 грн.
  • Ветмедикаменти – 1300  грн.
  • Придбання запчастин – 24400 грн.
  • Оголошення - 200 грн.
  • Будівельні матеріали, малоцінні предмети, інвентар та інструменти – 31200 грн.
  • Аміачна селітра – 44500 грн.
  • Гербіцид – 400 грн.
  • Передплата періодичних видань – 4400
  • Чернігівобленерго ОТО (техобслуговування) – 3500
  • НМЦ ПТО  (дипломи, додатки, навчально-методичні журнали) – 2100
  • Програмне забезпечення «Соната» - 800
  • Навчання кочегарів – 3600
  • Клінічний огляд тварин (ветлікарня) – 500
  • Відрядження – 10100

 Разом всього було  витрачено  827295 грн.

      Протягом звітного періоду покращувались житлово-побутові умови в гуртожитку: переклеєні шпалерами дванадцять житлових кімнат, одну побутову кімнату, 2сектори, зроблено косметичний ремонт всіх трьох поверхів гуртожитку. Також проводились косметичні ремонти всіх наявних приміщень: навчального корпусу, кабінетів та лабораторій, гуртожитку, їдальні та інших господарських будівель.  У весняний період проведено комплекс робіт по штукатурці, побілці і оздобленню  фасаду навчального корпусу. Для проведення учнями змістовного дозвілля, що відповідає сучасним вимогам,  зроблено косметичний ремонт  спортивної зали.  В звітному періоді капітальний ремонт зроблено в двох адміністративних приміщеннях. В рамках програми енергозбереження в навчальному закладі замінено на сучасні енергозберігаючі близько 50 ламп розжарювання. Постійно ведуться роботи по благоустрою території  ліцею. Продовжує функціонувати  підсобне господарство, яке забезпечує м’ясними продуктами  учнівську їдальню. Цього року було успішно проведено весняно-польові роботи на учбовому господарстві: посіяно  пшениці – 45 га,  ячменю – 22 га ,  вівса – 71 га, гречки – 3 га , кормові культури – 4га та 2 гектари овочевих культур.

В 2017-2018 навчальному році в ліцеї успішно пройшов опалювальний сезон. На  наступний опалювальний сезон ми вже закупили та завезли агробрикетів 30%  від потреби. На сьогоднішній день також проведено капітальний ремонт котельні та всіх опалювальних пристроїв і установок. Таким чином навчальний заклад буде повністю готовий до нового опалювального сезону.

Як керівник навчального закладу, я постійно працюю над забезпеченням моніторингу та прогнозуванням потреб ринку праці регіону у робітничих кадрах з метою формування контингенту учнів. Але, як не прикро, план набору учнів в 2017-2018 навчальному році не був виконаний.  На превеликий жаль,  кількість контингенту, в зв’язку зі складною демографічною ситуацією, особливо в Чернігівській області, щорічно зменшується,  як і в усіх навчальних закладах області, особливо сільськогосподарського профілю. На даний час ми працюємо над виконанням плану набору на новий 2018-2019 навчальний рік. Яким буде результат роботи поки що говорити рано.

 На сьогоднішній день ліцей в повній мірі забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, що в свою чергу сприяє висококваліфікованій підготовці спеціалістів для с/г виробництва, організовуємо роботу з підвищення кваліфікації педагогічних працівників, що сприяє росту їх фахового рівня.

Виховна робота протягом навчального року була спрямована на поєднання навчання з національно-патріотичним вихованням, впровадженням принципів загальнолюдської моралі і духовності, розвитком творчих здібностей, талантів та забезпеченням соціального захисту учнів. Щотижня в ліцеї проводились тематичні лінійки, виховні години, різної форми виховні заходи та свята, наради педпрацівників з проблем виховання молоді та профілактичні співбесіди з учнями та їх батьками. Важливим аспектом формування національної свідомості та патріотичного виховання учнів ліцею є зустрічі з колишніми випускниками та працівниками навчального закладу,  які боролись за державний суверенітет України в зоні АТО, воїнами-афганцями та учасниками ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС.

За звітний період навчальний заклад має певні досягнення і успіхи в навчально-виховному процесі, що є результатом  кропіткої роботи всього інженерно-педагогічного колективу.

    Учні  та інженерно-педагогічні працівники ліцею  протягом  року брали  активну участь в усіх обласних та Всеукраїнських конкурсах:  знавців української мови ім. П.Яцика та Т.Г. Шевченка,  методичному контенті педагогічної творчості на тему: «Методична робота – як мотиватор розвитку майстерності та професійного успіху педагога в освітньому просторі»,  в обласній краєзнавчо-патріотичній акції учнівської молоді  «Від роду до роду збережемо традиції народу», методист ліцею Мажуга С.П.брала участь в I та II етапах обласного конкурсу «Методичний олімп».   За результатам  яких учні та інженерно-педагогічні працівники ліцею були в числі переможців, лауреатів та дипломантів конкурсів.  Учні ліцею також  були учасниками обласної олімпіади  по загальноосвітніх предметах, де зайняли  2-ге  командне місце. Учень 1-го курсу Косолап Олександр зайняв 1-ше місце з інформатики, а учениця 3-го курсу Чопик Ірина зайняла 3-тє місце з фізики.

Всі учні ліцею забезпечувались триразовим безкоштовним харчуванням, медичним обслуговуванням, проживанням в добротному гуртожитку, умови проживання в якому нічим не відрізняються від домашніх. 

Протягом навчального року приділялась  допомога та підтримка учням пільгових категорій: дітям-сиротам та дітям позбавлених батьківського піклування, дітям з малозабезпечених та багатодітних сімей, дітям-інвалідам та дітям, які постраждали під час аварії на ЧАЕС.  Також практикувалось моральне та матеріальне заохочення учнів і працівників ліцею за певні досягнення в навчанні та роботі у формі грошових винагород та подарунків, організовувався відпочинок та оздоровлення учнів. Першочергово приділялась увага оздоровленню учнів із числа пільгових категорій. На протязі 2017-2018 навчального року в ліцеї навчалось 11 учнів із числа дітей-сиріт та дітей, які залишились без піклування батьків. Для них в ліцеї створені всі необхідні умови для навчання, проживання в гуртожитку та виховання. Проведено всі виплати згідно діючого законодавства ( стипендія, харчування, кошти на придбання одягу та взуття, навчальної літератури). Чотири учні із числа даної категорії в цьому навчальному році  вже закінчили курс навчання та працевлаштовані.  Ще двоє випускників будуть працевлаштовуватись після закінчення ліцею (кінець червня місяця).

 На завершення  хочу зазначити, що інформація даного звіту містить у собі ті напрямки, які адміністрація ліцею вважає пріоритетними в своїй роботі і буде підтримувати тенденцію їх росту з метою надання якісної кваліфікованої освіти в навчальному закладі. Головним завданням на наступний 2018-2019 навчальний рік є, перш за все, виконання плану регіонального  замовлення на підготовку робітничих кадрів, підвищення якості їх підготовки, покращення навчально-виховного процесу, зміцнення та розширення матеріально-технічної бази та господарської діяльності навчального закладу і наш колектив цілком  спроможний вирішувати всі ті питання, завдання та плани на майбутнє.

Програма

розвитку Дігтярівського професійного аграрного ліцею

на 2018-2023 роки

  1. Продовження роботи по оновленню змісту професійної освіти.
  2. Продовження роботи по комп’ютеризації і інформатизації навчального закладу.
  3. Використання дієвих форм контролю за організацією навчально-виховного і навчально-виробничого процесу з метою забезпечення якісної підготовки майбутніх фахівців.
  4. Підвищення професійної і педагогічної майстерності педагогічних працівників через курси підвищення кваліфікації, стажування, школи передового педагогічного досвіду, ознайомлення з досвідом роботи кращих професійно-технічних навчальних закладів.
  5. Впровадження та використання у навчально-виховному процесі новітніх технологій, розширення використання експериментальних педагогічних програм.
  6. Розширення форм взаємодії з соціальними партнерами, роботодавцями щодо стажування майстрів виробничого навчання і викладачів на виробництві.
  7. Покращення співпраці ліцею з підприємствами-замовниками робітничих кадрів щодо організації виробничої практики учнів та їх працевлаштування.
  8. Збільшення позабюджетних надходжень.
  9. Осучаснення та оновлення матеріально-технічної бази навчального закладу.
  10. Розширення та збільшення обсягів виробничої діяльності у навчальних майстернях та на виробництві.
  11. Своєчасно реагувати на зміни ринку праці і відповідно до його потреб відкривати нові професії та створювати для них необхідну навчально-матеріальну базу.
  12. Забезпечувати, по можливості, навчально-виробничий процес в ліцеї новою технікою.
  13. Заключати угоди з підприємствами та організаціями про підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, з обов’язковим стажуванням майстрів виробничого навчання.
  14. Більше уваги приділяти своєчасним ремонтам та естетичному облаштуванню кімнат в гуртожитку.
  15. Провести  капітальний ремонт навчальних кабінетів з ПДР та зарубіжної літератури.
  16. Формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного і психічного здоров’я учнів.
  17. Працювати над створенням оптимального мікроклімату в колективі, що сприяв би творчій та ефективній праці по підготовці надійного резерву робітничих кадрів.